Temat wynika z obawy, że bezpośrednie podpięcie ładowarki do obu biegunów akumulatora może uszkodzić elektronikę pojazdu. Ze względu na olbrzymią różnorodność rozwiązań technicznych w samochodach, nie można wyrazić jednoznacznej opinii w tej kwestii. Zawsze nadrzędna jest instrukcja pojazdu lub zalecenia obsługowe dostępne w ASO.
Jednymi z najbardziej zaawansowanych technicznie urządzeń, są ładowarki amerykańskiej marki NOCO, które mają szereg – jeśli nie wszystkie możliwe – zabezpieczeń przed nieprzewidzianymi sytuacjami tak, aby chronić akumulator, elektronikę pojazdu i elektronikę ładowarki. Ładowarki te mają nawet zabezpieczenie przed omyłkowym, odwrotnym podłączeniem klem. Większość jednak dostępnych na rynku urządzeń nie posiada tego typu zabezpieczeń i niewłaściwe ich użycie może skończyć się uszkodzeniem ładowarki lub akumulatora.
A wracając do sposobu połączenia – w niektórych pojazdach podłączenie ładowarki bezpośrednio do klem niczym się nie będzie różnić od podłączenia do jednego bieguna i do masy – wynika to ze sposobu zabudowy akumulatora i konstrukcji instalacji elektrycznej.
Rusza Strefa Czystego Transportu w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?