Poza ogromnym skokiem frekwencji odwiedzających zamojskie zoo, ciekawe są też dane mówiące o popularności strony internetowej ogrodu:
- Miesięcznie na stronę wchodzi 135 tys. internautów z 6 kontynentów i ponad 2 tys. miast – poinformował na piątkowym podsumowaniu sezonu turystycznego, Grzegorz Garbuz, dyrektor zoo.
Ten internetowy sukces tłumaczyć można czterema kamerami w ogrodzie z których obraz jest bezpośrednio transmitowany na stronę ogrodu. Online odwiedzać możemy wybieg niedźwiedzi, ekspozycję gadów, motylarnię i wybieg lwów.
Rzeczywisty rekord frekwencji z kolei, czyli 200 tys. turystów związany jest z remontami i przebudową ogrodu. Dwie wielomilionowe inwestycje objęły zakresem niemal całe zoo – fundusze popłynęły z Unii Europejskiej i Norweskiego Mechanizmu Finansowego.
Na tym jednak nie koniec zmian w ogrodzie. Ten doczeka się nowych lokatorów, bardzo wysokich: w przyszłym roku ogłoszony będzie długo wyczekiwany przetarg na budowę żyrafiarni. Inwestycja miała być zrealizowana wcześniej, ale nie wystarczyło na nią funduszy.
Ogromne zainteresowanie ZOO mieszkańców i turystów potwierdzają również wstępne badania jakościowe ruchu turystycznego w Zamościu przeprowadzone przez Zachodniopomorską Grupę Doradczą Sp. z o.o. w trakcie tegorocznego sezonu turystycznego. ZOO i zespół staromiejski są liderami, jeżeli chodzi o zainteresowanie i pozytywne opinie turystów.
Przypominamy też, że zamojski Ogród Zoologiczny został w tym roku uznany przez internautów za Najlepszy Produkt Turystyczny Województwa Lubelskiego.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?